Een gezonde BBQ.

De zon schijnt weer volop. Het BBQ seizoen is weer aangebroken!
Wij geven je een aantal tips mee voor een gezonde, slanke BBQ.

1. Neem zelf iets mee

Als je bent uitgenodigd voor een BBQ neem dan zelf vlees/vis of een salade mee. Zo ben je niet alleen attent maar ook verzekerd van een gezonde optie.

2. Brood

Kies voor bruin brood als dit er is. En eet niet teveel brood als je op je vlees zit te wachten. Vaak eet je makkelijk heel wat stokbroodjes met kruidenboter weg.
Een stokbroodje met kruidenboter levert je al gauw zo’n 55 calorieën. Dus tel maar uit…

3. Vlees of vis

Kies bij voorkeur mager vlees zoals kipfilet, kalkoenfilet, runderlapjes, varkenshaas of biefstuk. Of kies een stukje vis zoals kabeljauw, tilapia, pangasius, schol of tong.

4. Groente

Gegrilde groente zijn heerlijk op de BBQ en bevatten weinig calorieën. Maak bv. een spies van ui, paprika, champignons, en courgette.

5. Salades

Kant en klare (huzaren)salades bevatten meestal veel mayonaise en zijn vaak erg vet. Als je zelf je salades maakt weet je precies wat er in zit. Maak bv. zelf een dressing met magere yoghurt of magere kwark en wat tuinkruiden.

6. Sausjes

Over het algemeen zijn rode sauzen minder vet dan witte sauzen en bevatten ze dus minder calorieën. Maar pas op, rode sauzen bevatten vaak weer veel suiker, dus gebruik ook de rode sauzen met mate.

7. Drinken

Drink zo min mogelijk alcohol. Alcohol zorgt voor veel extra calorieën. Drink het liefst water of met mate light frisdrank.

8. Maat houden

Tijdens een BBQ eet je vaak veel langer dan normaal. Natuurlijk erg gezellig, maar dat zorgt er vaak ook voor dat je veel meer eet dan wat je eigenlijk nodig hebt. Dus stop op tijd en overeet jezelf niet.

FitFanatics wenst u een gezond en slank BBQ seizoen!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.